Tuesday, September 1, 2009

msia oh tanah air ku

huhu..slm first day bkak pose wit family...bkn family sy sahaje malah pkcik n makcik sy turut dtg berbuka bersama kami..
sgt meriah...pagi2 sy bgn awal tlg maka ayah kms2 rumah..baekknye shera ni kan:P
pas setel sume kerja kami berempat sume duk dapur lak..
kerja2 memasak utk berbuka akan dimulakan..hihi
abg saya msk ikan bkr..ayah sy lak kerja die x lain x bukan tlg kupas2 bwg potong itu ini..
mak saya selaku chef utama memberi arahan ala2 kapten kapal beri arahan pada anak2 kapal..
saye lak tlg die wat mi rebus...hihi
segala persiapan berjln lancar da siap tepat pada waktunye..
memandangkan yg laen aga bz maka mak sy srh saya g bazar sorg2 aje..huhu..
beli mknn yg di srh dan yg saye nk..
sgt menahan nafsu ketika dibazar..tgk nk mcm2..tp saya tabahkan hati...
beli sket aje..sbb sy tau sy x mmpu nk mkn byk2..perut kcik aje..ayah pun da pesan jgn ikut nfsu mmbeli..nnt tak habis sape nk mkn..hihi
pulang..sy buat air dan berbuka beramai ramai...SERONOK!!!!
pas solat yg lelaki kuar tah g mane..yg perempuan dan kanak2 duk umah aje...
open table cam biase...
makcik2 saye n mak saye mule dah bkak cite derang..
mengimbau kembali zaman2 silam meraka..
huishh..berjurai air mata tatkala mendengar cite dr mkcik2 sy tentang zaman2 dernag kcik2 dulu..
atuk saya...seorg yg amatlah garang....
sgt2 grg katanye(sy x sempat jumpe die)
nk beli ksut sekolah ke baju skolah ke sume die x bg..baju raya apetah lagi..pki je ape yg ade..
tak mcm ayah2 org lain..belikan anak derang itu ini..tp atuk sy x mcm tu katanye..
pegi skolah pkcik2 mkcik2 saye sume berkaki ayam aje..
pakcik sy pun penah die kejar ngan parang..
nk bakar rumah pun ade...
sungguh terkesima mendgr tahap kegarangan die tu..lain benar2 ngan ayah2 kite zaman sekarang ni kan..
bersyukur~

2 comments:

  1. huhu..
    best nye berbuka di Malaysia=
    ak pon x sempat nk jumpa kedua2 atuk ak..
    ntah ape citer yg bakal ak dgr dr makcik2 ak nanti ek.. huhu=

    ReplyDelete
  2. best..xpe ko blk gak kan sabtu nnt..hihi
    pkcik2 n mkcik2 aku x faham btul ngan perangai atuk aku time tu..garang sungguh la..hihi

    ReplyDelete